Vi sköter uppdateringar och du får en säker webbplats

Att WordPress uppdateras ofta är en styrka. Nya funktioner skapar nya möjligheter för din webbplats, buggar blir fixade, säkerhetshål täpps igen. Men att uppdatera kan kännas jobbigt, osäkert och ta värdefull tid från din kärnverksamhet. Så behöver det inte vara – du har alltid en säker hemsida med Managed WordPress.

Missa aldrig en uppdatering

Att uppdatera din WordPress-hemsida är viktigt. Nya uppdateringar har säkerhetsfunktioner och förbättringar som du såklart vill att din webbplats ska ha. Regelbundna uppdateringar gör att du slipper problem i framtiden, minskar risk för malware och får ut maximalt av din hemsida.

Med vår Managed WordPress ser vi till att din WordPress och de tillägg du använder alltid är uppdaterade. Du väljer själv om vi ska uppdatera varje månad eller så ofta som varje vecka.

Uppdatera WordPress för din affärskritiska hemsida

Är din webbplats affärskritisk?

Hur viktig är din webbplats för din verksamhet? Om ett fel uppstår och en besökare inte kommer in under en kvart, hur mycket problem skapar det för dig? Genom att uppdatera din WordPress förhindrar du risken för nedtid – en sorts försäkring, kan man säga!

Blir du orolig bara av frågan kanske vårt Premium-paket är bäst för dig. Då genomför vi alltid uppdateringar på en särskild testmiljö och tillsammans med dig tar vi fram ett särskilt testprotokoll som vi gör vid varje uppdatering för att säkerställa att ingen störning uppstår.

Hur går en uppdatering till?

Säkerhetskopia

Vi tar en säkerhetskopia på din webbplats ifall någonting mot förmodan skulle gå fel.

Uppdatering

Vi genomför uppdateringen både av WordPress och de tillägg du använder.

Test & kontroll

Vi kollar av att den webbplats inte gått sönder. Om den har det tar vi hand om det.

Vanliga frågor om uppdateringar

Ibland händer det att webbplatsen går sönder i en uppdatering på grund av att tillägg krockar eller att någon bugg har uppstått. Vad vi gör när det inträffar beror på vilket paket du väljer.

Basic. Har du vårt grundpaket tar vi en säkerhetskopia innan vi genomför din uppdatering. När uppdateringen är gjord kollar vi att webbplatsen fortfarande laddar och gör den inte det så återställer vi till säkerhetskopian. Vi hör av oss till dig och du får möjlighet att välja hur du vill gå vidare.

Standard. Med vårt standardpaket tar vi fortfarande en säkerhetskopia innan vi genomför uppdateringen. När uppdateringen är gjord kollar vi att webbplatsen fortfarande laddar. Gör den inte det så genomför vi en mindre felsökning för att se om vi enkelt kan hitta och åtgärda felet. Om det är ett svårare fel återställer vi säkerhetskopian och hör av oss till dig och berättar mer.

Premium. Alla uppdateringar i vårt premium-paket görs på en separat staging-miljö. Efter varje uppdatering går vi igenom ett testflöde som vi tillsammans bestämt. Exempelvis kollar vi att det fortfarande går att lägga beställningar i en e-handel. Om vi upptäcker något fel genomför vi en mindre felsökning för att hitta och åtgärda felet. Om det är det är ett svårare fel hör vi av oss till dig och berättar mer.

Om du har våra Standard eller Premium-paket ingår enklare felsökning. Det betyder att vi kollar igenom fel-loggar och försöker hitta felet. Om det är ett enkelt fel som vi löser på ca en arbetstimma så hjälper vi dig. Är det ett större fel än så gör vi en analys och ger vår rekommendation för vad du ska göra.

Beroende på vad felet är och vad det ligger kanske vi kan hjälpa dig lösa det. Då får du ett prisförslag från oss.

När du har Managed WordPress är webbplatsen fortfarande ditt ansvar. Vi hjälper dig med uppdatering och underhåll men om någonting går fel kan du behöva kolla på det eller be om vår hjälp. Våra WordPress-specialister hjälper dig gärna mot löpande arvode och vi ger dig alltid en takpris innan vi börjar.

Om du själv vill sköta uppdateringar, kan du läsa mer om hur du uppdaterar tilläg eller teman och vår egen guide om hur du gör din hemida säkrare.