Teknisk support
Måndag – Torsdag
08:00 – 21:00
Fredag
08:00 – 19:00
Lördag – Söndag
10:00 – 15:00
Stängt för möte onsdag 14:30 – 15:30 samt fredag 14:00 – 15:30.
Ekonomi
Abuse
Anmäls via formulär
Ekonomi och abuse hanteras via epost. Vi svarar normalt sett inom 1 dygn på vardagar. Om du inte kan skicka mail just nu, kontakta teknisk support.
Hjälp oss hjälpa dig bättre
Skapa gärna ärendet direkt via kundavdelningen. Då vet vi att det är du som äger tjänsten som hör av dig och kan agera snabbare.
Ha gärna all relevant information lätt tillgänglig
- Vilken tjänst gäller det? Vi kan använda t.ex. domännamn, mailadress, fakturanummer, kundnummer eller cPanelanvändarnamn för att hitta rätt tjänst i våra system.
- En detaljerad beskrivning av problemet. Om du enbart skriver t.ex. ”min hemsida fungerar inte” så kan det blir svårt för oss att ge dig ett bra svar. Vad exakt är det som inte fungerar? Hur ska det se ut när det fungerar? Vad behöver vi göra för att återskapa problemet?
- Du kan även komplettera din felbeskrivning med en skärmdump som visar problemet.
- IP-adressen som du ansluter från när problemet uppstår.
Eventuella felmeddelanden.
Tyvärr kan vi inte hjälpa dig med…
- Vi hjälper inte till att sökmotorsoptimera din hemsida.
- Vi bygger inte hemsidor åt kunder.
- Vi hjälper inte till med programmeringsrelaterade problem.
- Det ingår ingen support i VPS-tjänst ”Oderland Cloud” och ej heller i gratistjänsten FreeDNS.