Service Level Agreement
Har du en affärskritisk verksamhet kan du med SLA Premium och Enterprise få ökad trygghet med möjlighet att nå oss dygnet runt, årets alla dagar vid problem.
Varför ska jag ha ett Service Level Agreement?
Ett Service Level Agreement, SLA, är det avtal som reglerar vilken nivå av support som du vill ha, ofta beroende på hur affärskritisk din applikation eller webbplats är. Ju mer affärskritisk din webbplats eller applikation är, desto högre SLA rekommenderar vi.
Paket och priser
Standard
Ingår alltid för webbhotell, Agency och Managed Server.
- Felanmälan via telefon under öppettider
- Övervakning dygnet runt
- 99,6% upptidsgaranti
- 1h inställelsetid (kontorstid)
- 4h inställelsetid (övrig tid)
- Underhåll utanför kontorstid
Premium
För dig med behov av hög upptid, snabbast respons och krav på snabb inställelsetid.
- Felanmälan via telefon, dygnet runt
- Övervakning dygnet runt
- 99,8% upptidsgaranti
- 10min inställelsetid (kontorstid)
- 1h inställelsetid (övrig tid)
- Underhåll utanför kontorstid
- Särskilt journummer
- Prioriterad support
- Prioriterad åtgärd
- Siteövervakning, 3 URL:er (+ 29kr/mån per extra URL)
Enterprise
För dig med behov av högsta möjliga upptid och krav på att jobb förläggs nattetid.
- Felanmälan via telefon, dygnet runt
- Övervakning dygnet runt
- 99,99% upptidsgaranti
- 10min inställelsetid (kontorstid)
- 1h inställelsetid (övrig tid)
- Underhåll nattetid (0-6)
- Särskilt journummer
- Prioriterad support
- Prioriterad åtgärd
- Siteövervakning, 3 URL:er (+ 29kr/mån per extra URL)
- Personlig kontaktperson
Snabb åtgärd vid incidenter, dygnet runt
Vi har alltid tekniker redo dygnet runt ifall någonting skulle hända. I våra högre paket får du tillgång till ett särskilt journummer där du kan nå våra jourtekniker vid incidenter utanför supportens öppettider, exempelvis om din tjänst går ner eller slutar funka.
Skräddarsydda rutiner
Har du en särskilt affärskritisk applikation kan vi skräddarsy underhåll och rutiner för dig. I vårt Enterprise-paket förlägger vi underhåll när de påverkar dig som minst.
Du får också en personlig kontaktperson hos oss och vår bästa upptidsgaranti.
Få larm vid fel
Med SLA Premium övervakar vi inte bara servern utan även specifika URL:er så att du kan vara säker på att de alltid funkar.
Uppstår en störning får du ett larm. Du väljer själv om du vill ha det via SMS, e-post eller några av våra andra kanaler.
Vanliga frågor och svar
Du kan beställa SLA Premium och Enterprise för alla våra tjänster förutom våra Gör-det-Själv servrar.
Inställelsetid är den tid från att vi blir varse om en driftstörning tills att vi börjar att jobba med den.
Om det uppstår en driftstörning har du, och alla andra med SLA Premium prioriterad åtgärd. Det betyder att vi prioriterar dina tjänster före andra så länge som det är tekniskt möjligt att prioritera olika servrar och tjänster.
Vår driftjour som du med SLA Premium kan kontakta dygnet runt hanterar akuta problem med våra tjänster, exempelvis om en server eller del av servern har slutat fungera.
Har du andra problem med din applikation är du varmt välkommen att kontakta vår support under våra öppettider.
Nej. Journumret är till för att komma i kontakt med oss om det uppstår en driftstörning på din tjänst. Exempelvis om den slutar svara eller går ner. För vanliga frågor, hjälp och support finns vi här för dig veckans alla dagar på dagtid.