1. Hem
  2. Avtal & fakturering
  3. Hur uppgraderar/nedgraderar jag mitt Agency-konto?

Hur uppgraderar/nedgraderar jag mitt Agency-konto?

Om du har tjänsten Agency Premium, se instruktionerna här angående upp- och nedgradering.

Ibland vill eller behöver man uppgradera sitt Agency-konto om man exempelvis fått in många nya kunder och de resurser som ingår i tjänsten inte riktigt räcker till längre. På samma sätt kan man ibland vilja nedgradera sin tjänst om man plockat bort ett antal kunder/konton och vill spara in lite på kostnaden för tjänsten. I den här guiden beskriver vi både hur man uppgraderar och nedgraderar ett Agency-konto hos oss, då förfarandet är detsamma oavsett åt vilket håll du vill gå.

Tänk på att du inte kan uppgradera ett Agency Standard-konto till att innefatta fler än 50 underkonton. Behöver du fler än så behöver du antingen beställa ytterligare ett Agency Standard-konto, eller hellre överväga Managed Server/Agency Premium.

  1. Börja med att logga in på Kundavdelningen på vår hemsida.
  2. Gå in på Agency under Tjänster i menyn till vänster.
  3. Klicka på Visa ute till höger för den Agency-tjänst som du önskar upp- eller nedgradera.
  4. Gå in på fliken Hantera produkt och därefter på Uppgradera/Nedgradera tillval.
  5. Nu får du möjlighet att välja vilka aspekter av ditt Agency-konto du vill uppgradera. Klicka på Klicka här för att fortsätta när du gjort dina val.
  6. Om du beställer en uppgradering: Så snart vi mottagit betalning för din uppgraderingsorder kommer ditt konto att uppgraderas med automatik.

Extra PHP-processer vid tillägg av mer minne, CPU och/eller cPanelkonton:
RAM-minne: 8 extra processer per GB som läggs till.
CPU-kärnor: 16 extra processer per kärna som läggs till.
cPanelkonton: 2 extra processer per extra cPanelkonto som läggs till.

Hjälpte den här guiden dig?

Relaterade guider

Behöver du mer hjälp?
Kan du inte hitta lösningen på ditt problem? Då kan du kontakta oss via e-post, chatt och telefon!
Kontakta oss