1. Hem
  2. Avtal & fakturering
  3. Hur uppgraderar/nedgraderar jag min Managed Server?

Hur uppgraderar/nedgraderar jag min Managed Server?

Ibland vill man upp- eller nedgradera sin Managed Server hos oss. Det kan hända att man vuxit ur sina nuvarande systemresurser och behöver mer, eller så har man skalat ner sin verksamhet och vill gå till något lite mindre. Att justera sin server på detta sätt är inga problem och den här guiden beskriver hur.

Om du har en obetald faktura för din server måste denna betalas innan du kan beställa upp- eller nedgradering av din servers systemresurser.

För att upp-/nedgradera din Managed Server behöver du först logga in på Kundavdelningen på vår hemsida. Mer information om hur du gör det hittar du här.

När du är inne på Kundavdelningen beställer du upp- eller nedgradering av din servers systemresurser så här:

  1. Klicka på Tjänster ute till vänster.
  2. Klicka sedan på texten Hantera ute till höger om den Managed Server du vill upp-/nedgradera.
  3. Du ska nu ha ett antal flikar högst upp på sidan, klicka på fliken Hantera produkt och sedan Uppgradera/Nedgradera tillval.
  4. Välj sedan de förändringar du önskar göra bland serverns systemresurser, avsluta med att klicka på Klicka här för att fortsätta och bekräfta din beställning.

Tänk på att om du beställer utökning av disk så behöver du beställa lika mycket extra utrymme för backup!

När din beställning nått oss kommer en tekniker hos oss höra av sig till dig om en passande tidpunkt för omstart av servern för att justera systemresurserna.

Hjälpte den här guiden dig?

Relaterade guider

Behöver du mer hjälp?
Kan du inte hitta lösningen på ditt problem? Då kan du kontakta oss via e-post, chatt och telefon!
Kontakta oss