1. Hem
  2. Avtal & fakturering
  3. Hur hanterar jag mina kort för betalningar?

Hur hanterar jag mina kort för betalningar?

För att kunna aktivera automatiska betalningar av fakturor från oss behöver du lägga till ett eller flera kort på ditt kundkonto hos oss. Den här guiden beskriver hur du gör, och hur du tar bort kort som redan är upplagda sedan tidigare.

Inga kortuppgifter lagras hos oss.

Hur lägger jag till mitt betalkort?

För att kunna använda automatiska betalningar måste du börja med att lägga till ett eller flera betalkort på ditt kundkonto. Följ dessa steg för att lägga till ett kort:

  1. Börja med att logga in på Kundavdelningen på vår hemsida.
  2. Klicka sedan på Mitt konto under Konto i menyn till vänster.
  3. I menyn överst, klicka nu på fliken Automatiska betalningar.
  4. Har du inga kort sparade sedan tidigare kommer du se en stor knapp märkt Lägg till betalkort. Klicka på den för att komma vidare.
    Har du ett eller flera kort sparade sedan tidigare, gå in på fliken Sparade betalkort och klicka sedan på knappen för Lägg till betalkort.

  5. Du får nu upp en ruta där du anger uppgifterna som gäller för kortet. Så fyll i Kortnummer, utgångsdatum (MM/ÅÅ) samt CVC-kod för kortet (står oftast på baksidan av kortet, består av tre siffror). Välj också med reglaget om du vill att automatiska betalningar ska aktiveras för det kort du lägger in just nu. Klicka sedan på den röda Lägg till-knappen.
  6. Du kan nu komma att få upp en ruta där du behöver bekräfta att det är ditt kort via BankID eller liknande. Följ instruktionerna på skärmen för att komma vidare.
  7. Ditt kort är nu kopplat till ditt kundkonto och kan användas för framtida betalningar (både automatiska och när du lägger en order).

Du får också möjlighet att spara ditt kort när du manuellt betalar en faktura med kort via vår hemsida eller lägger en ny order.

Hur tar jag bort mitt betalkort?

Om du lagt in ett betalkort som du inte längre önskar använda hos oss kan du ta bort det.

Om kortet du tar bort är kopplat till automatiska betalningar av tjänster och/eller domäner kommer automatiken stängas av.

För att göra det, följ dessa instruktioner:

  1. Börja med att logga in på Kundavdelningen på vår hemsida.
  2. Klicka sedan på Mitt konto under Konto i menyn till vänster.
  3. I menyn överst, klicka nu på fliken Automatiska betalningar.
  4. Gå in på fliken Sparade betalkort och klicka på Ta bort nedanför det kort du vill ta bort.
  5. Bekräfta att du önskar ta bort kortet med knappen Ta bort i rutan som dyker upp.
  6. Kortet är nu raderat och kan inte längre användas för betalningar.

Hur uppdaterar jag ett inlagt kort?

Om du fått ett nytt kort med samma kortnummer men med nytt utgångsdatum och ny CVC-kod behöver du uppdatera kortet. Det gör du på följande sätt:

  1. Börja med att logga in på Kundavdelningen på vår hemsida.
  2. Klicka sedan på Mitt konto under Konto i menyn till vänster.
  3. I menyn överst, klicka nu på fliken Automatiska betalningar.
  4. Gå sedan in på fliken Sparade betalkort och klicka sedan på knappen för Lägg till betalkort.
  5. Mata nu in uppgifterna för kortet på nytt, alltså kortnummer, utgångsdatum och CVC-kod. Klicka sedan på Lägg till.
  6. Du kan nu komma att få upp en ruta där du behöver bekräfta att det är ditt kort via BankID eller liknande. Följ instruktionerna på skärmen för att komma vidare.
  7. När du är klar har du uppdaterat ditt kort och det kan fortsätta användas för automatiska betalningar och betalningar av nybeställningar precis som tidigare.
Hjälpte den här guiden dig?

Relaterade guider

Behöver du mer hjälp?
Kan du inte hitta lösningen på ditt problem? Då kan du kontakta oss via e-post, chatt och telefon!
Kontakta oss