Planerat uppgraderingsarbete av Kundavdelningen

På kvällen onsdagen den 4 december kommer vi dra igång ett systemarbete där vi uppgraderar systemet som ligger bakom Kundavdelningen. Det inkluderar vårt faktureringssystem, supportsystemet, beställningar samt domänhantering. Vi kommer publicera statusrapporter gällande arbetet på vår driftstatussida och planerar att dra igång arbetet klockan 18:00. Alltså, om du vet med dig att du behöver beställa någon domän, kontrollera status på någon faktura, uppgradera någon tjänst eller liknande bör du göra detta innan kl 18:00 den 4 december. Arbetet förväntas pågå under kvällen/natten.

Eftersom arbetet även gäller vårt supportsystem kommer vi ha begränsade möjligheter att besvara supportärenden under tiden arbetet pågår. Våra supportsidor kommer dock fungera som vanligt, och där hittar du svar på de vanligaste frågorna.

Inga hostingtjänster kommer påverkas av arbetet, utan alla hemsidor, e-postkonton, servrar etc kommer fungera precis som vanligt under tiden arbetet pågår.

Om du behöver logga in på cPanel under tiden arbetet pågår, tänk på att du inte kommer in via Kundavdelningen utan behöver gå via någon av de båda andra vägarna vi beskriver i vår guide om cPanel-inloggning.

Arbetet vi utför kommer göra att vårt kundsystem fungerar snabbare och vi lägger samtidigt grunden för framtida häftiga uppgraderingar och nya funktioner.

Några av de förändringar som du som kund kommer märka direkt efter uppgraderingen är:

  • Nytt utseende på Kundavdelningen. Saker och ting kommer ligga där du är van vid, men utseende kommer fräschas upp och bli mer modernt.
  • Uppdaterat utseende på fakturor, både sådana du ser via Kundavdelningen och de du får som .pdf-fil via mail.

    följande länk kan du ladda ner en exempelfaktura för att se hur de ser ut och till exempel testa så det fungerar med fakturainscanning etc.
  • Rad på fakturorna för automatisk inläsning via till exempel bankapp.

Vi kommer också snart lansera uppdaterade betalningsalternativ och släppa stöd för fakturabetalning via Swish! Detta kommer dock inte riktigt ännu, men snart – så håll ut!

Ett annat steg i detta förbättringsarbete är att vi under första halvan av nästa år kommer lansera ett nytt orderflöde, vilket gör att du ännu enklare kan beställa de tjänster du vill ha.

Vi har även en del andra godsaker som väntar, mer information om detta kommer längre fram!