Om du får upp en sida som säger att din hemsida är spärrad så finns det två vanliga anledningar till det.
Obetald faktura
Om det är så att ditt webbhotellkonto har blivit spärrat på grund av en obetald faktura så kan du få igång kontot igen genom att logga in på Kundavdelningen på vår hemsida och där betala fakturan. Om du inte vet hur man loggar in på Kundavdelningen har vi en guide här som visar hur du gör det.
När du är inne på Kundavdelningen behöver du klicka på Fakturor
under rubriken Konto
ute till vänster.
Om du har en eller flera obetalda fakturor så borde de synas här. För att se mer detaljerad information om en faktura klickar du på Visa
till höger om fakturan.
Där ska det stå vilken tjänst fakturan gäller, till exempel om det är ett webbhotellkonto eller ett domännamn. För att få igång tjänsten igen så snabbt som möjligt behöver du betala fakturan med kreditkort, Swish eller PayPal (detta då bankgirobetalningar tar 1-2 bankdagar innan de når oss). För att göra det, följ instruktionerna i denna guide.
Du kommer troligtvis behöva rensa cachen i din webbläsare innan du kan se att hemsidan fungerar korrekt igen. Om du inte vet hur man rensar cachen så finns det instruktioner på rensacachen.nu.
Tjänsten är uppsagd
Du kan se om ditt webbhotellkonto är uppsagt inne på Kundavdelningen på vår hemsida. Om du inte vet hur man loggar in på Kundavdelningen har vi en guide här som visar hur du gör det.
När du har kommit in på Kundavdelningen klickar du på rätt tjänstetyp (till exempel Webbhotellkonto
) under Tjänster
ute till vänster.
Du ska nu se en lista med alla tjänster du har hos oss (som matchar den valda kategorin). Leta upp ditt webbhotellkonto i listan och klicka på texten Visa
ute till höger.
En bit ner på sidan du kom till nu bör det stå om kontot är uppsagt, t.ex: Anledning till tillfällig avstängning: Uppsagd
Om du vill aktivera kontot igen behöver du kontakta supporten.