This post is also available in:
English
Ibland vill man upp- eller nedgradera sitt webbhotellkonto eller annan tjänst hos oss. Det kan hända att man vuxit ur sin nuvarande tjänst och vill ha en större, eller så har man skalat ner sin verksamhet och vill gå till något lite mindre. Att byta avtal på detta sätt är inga problem och vi beskriver här hur du gör båda sorternas ändringar.
Uppgradera
För att uppgradera ditt webbhotellkonto behöver du först logga in på Kundavdelningen på vår hemsida. Mer information om hur du loggar in på Kundavdelningen hittar du här.
När du är inne på Kundavdelningen gör du så här för att beställa en uppgradering:
- Klicka på
Uppgradering
ute till vänster. - Du får nu upp en lista på de tjänster som finns på ditt webbhotellkonto som är möjliga att uppgradera. Klicka på
Uppgradering
-knappen för den tjänst du vill uppgradera.
- Välj sedan det paket du vill uppgradera till och klicka
Välj Produkt
. Så snart vi mottagit betalning för din uppgraderingsorder kommer ditt konto att uppgraderas med automatik.
Nedgradera
Om du vill nedgradera ditt webbhotellskonto till ett mindre paket eller till ett FreeDNS-konto kan du göra det genom att skicka in en begäran från din kundavdelning.
För att göra det behöver du först logga in på din kundavdelning via oderland.se och sedan följa instruktionerna nedanför:
- Klicka på
Tjänster
ute till vänster. - Klicka sedan på
Mina tjänster
i menyn överst. - Därefter behöver du klicka på texten
Visa
till höger om ditt webbhotellkonto. - Längst upp på sidan finns nu ett antal flikar, klicka på
Hantera Produkt
->Nedgradera
. - I följande fält beskriver du vilken tjänst du vill nedgradera till och om du vill att denna nedgradering ska ske vid
Slutet av betalningsperioden
ellerOmedelbart
. - När du har kontrollerat den angivna informationen och valt när nedgraderingen ska utföras kan du bekräfta dina val genom att klicka på
Begär nedgradering
.