1. Hem
  2. Avtal & fakturering
  3. Hur uppgraderar/nedgraderar jag mitt webbhotellkonto?

Hur uppgraderar/nedgraderar jag mitt webbhotellkonto?

Ibland vill man upp- eller nedgradera sitt webbhotellkonto eller annan tjänst hos oss. Det kan hända att man vuxit ur sin nuvarande tjänst och vill ha en större, eller så har man skalat ner sin verksamhet och vill gå till något lite mindre. Att byta avtal på detta sätt är inga problem och vi beskriver här hur du gör båda sorternas ändringar.

Uppgradera

För att uppgradera ditt webbhotellkonto behöver du först logga in på Kundavdelningen på vår hemsida. Mer information om hur du loggar in på Kundavdelningen hittar du här.

Du betalar bara mellanskillnaden när du uppgraderar. Alltså kostnaden för tjänsten du uppgraderar till minus så mycket som tiden du har kvar på nuvarande tjänst är värd.

När du är inne på Kundavdelningen gör du så här för att beställa en uppgradering:

  1. Klicka på Tjänster ute till vänster.
  2. Klicka sedan på texten Hantera ute till höger om det konto du vill uppgradera.
  3. Du ska nu ha ett antal flikar högst upp på sidan, klicka på fliken Hantera Produkt och sedan Uppgradera.
  4. Välj sedan det paket du vill uppgradera till och klicka Välj Produkt. Så snart vi mottagit betalning för din uppgraderingsorder kommer ditt konto att uppgraderas med automatik.

Nedgradera

Om du vill nedgradera ditt webbhotellskonto till ett mindre paket eller till ett FreeDNS-konto behöver du skicka in en uppsägning av kontot där du skriver som uppsägningskommentar att du vill nedgradera.

Du skickar in en uppsägning genom att först logga in på Kundavdelningen på vår hemsida, sedan följer du instruktionerna här nedanför.

  1. Klicka på Tjänster ute till vänster.
  2. Sedan behöver du klicka på texten Hantera till höger om ditt konto.
  3. Längst upp på sidan finns nu ett antal flikar, klicka på Hantera Produkt -> Uppsägning av tjänst.
  4. Du behöver nu i fältet Kort förklaring varför du vill avsluta tjänsten skriva att du vill nedgradera ditt konto och till vilken tjänst du vill nedgradera till. Välj sedan om du vill nedgradera meddetsamma eller i slutet på den nuvarande betalningsperioden.
  5. Klicka sedan på knappen Uppsägning av tjänst när du är klar.

Hjälpte den här guiden dig?

Relaterade guider