Nya öppettider för supporten

Supportens öppettider förändras för att kunna erbjuda bättre support när våra kunder behöver det som mest.

Nya öppettider i supporten

Supportens öppettider förändras under hösten. Våra sommartider som varit gällande sedan 1 juli blir sömlöst våra nya officiella tider. Anledningen är att mer effektivt kunna erbjuda support när våra kunder behöver det som mest.

Supportens nya öppettider är:

  • 8–18 på veckodagar, måndag till fredag
  • 10–15 på helger, som därmed är oförändrade

Fokus på de tider då supporten behövs som mest

Förändringen genomförs för att bättre kunna genomföra jobb under de tider då belastningen på supporten är högre. Genom att effektivera arbetsflödet kan vi bidra med ännu bättre support när vi behövs som mest.

– De nya öppettiderna är en del av en större satsning vi gör under hösten för att kunna erbjuda ännu bättre och mer kundnära service. Vi har analyserat när våra kunder oftast vill nå oss, hur supportärendena ser ut och hur vårt team kan möta behoven på ett smartare sätt, säger Åsa Rosenberg, Support- & WordPress-chef.

En annan bidragande faktor till förändringen är att det mellan 19.00 och 21.00 historiskt ringer i snitt en person varannan timme. Ungefär 97 % av alla som ringer in till oss på en dag hör av sig under perioden 8-18.

– Vi vill ha fler tekniker på plats när våra kunder behöver dem som mest, säger Åsa.

SLA Premium – för dig med en affärskritisk webbplats

Har du behov av att kunna anmäla driftstörningar utanför kontorstid? Med SLA Premium får du bl.a. tillgång till vår driftjour, som du kan kontakta dygnet runt och som hanterar akuta problem med våra tjänster, exempelvis om en server eller del av servern har slutat fungera.

Har du andra problem med din applikation är du varmt välkommen att kontakta vår support under våra öppettider.