1. Home
  2. E-post & App Suite
  3. App Suite
  4. Hur delar jag en kalender med andra i App Suite?

Hur delar jag en kalender med andra i App Suite?

Den här guiden förutsätter att du redan har skapat den kalender som du vill dela. Om du inte har gjort det ännu kan du följa vår guide som visar hur du skapar en kalender i App Suite .

Observera att du kan endast dela din kalender med e-postkonton som ligger under ett och samma domännamn på ditt cPanel-/webbhotellkonto.

När du är redo att börja så följer du dessa stegen:

  1. Börja med att logga in på App Suite.
  2. Klicka på knappen med tre gånger tre rutor uppe till vänster och välj Kalender.
  3. Nu ska du vara inne i Mina kalendrar.
  4. I panelen till vänster, höger-klicka på kalendern som du vill dela. Klicka sedan på Delning / Rättigheter.
  5. En ny ruta ska komma upp. Längst ner i rutan finner du ett fält där det står Lägg till folk. Där skriver du en eller flera e-postadresser som du vill dela din kalender med.
    Lägg till folk
  6. Du kan sedan klicka på Detaljer-knappen till höger om en mailadress som du har bjudit in till kalendern.
    Detaljer
    Då får du möjligheten att ändra rättigheterna för den användaren. För att ge användaren fullständiga rättigheter, klicka på Administratör (längst ner). Klicka på Spara för att spara inställningarna.
Hjälpte den här guiden dig?

Relaterade guider

Behöver du mer hjälp?
Kan du inte hitta lösningen på ditt problem? Då kan du kontakta oss via e-post, chatt och telefon!
Kontakta oss