1. Hem
  2. E-post & App Suite
  3. App Suite
  4. Hur importerar jag uppgifter till App Suite?

Hur importerar jag uppgifter till App Suite?

Om du vill flytta över att-göra-listor från en annan leverantör eller från ett App Suite-konto till ett annat behöver du göra en import. Den här guiden beskriver hur du går tillväga.

Om du flyttar att-göra-listor från en annan leverantör behöver du be dem om hjälp om du inte själv vet hur du exporterar dessa till en så kallad .ics-fil.

För att importera uppgifter till en att-göra-lista hos oss, följ dessa steg:

  1. Börja med att logga in på App Suite.
  2. Klicka på knappen med tre gånger tre rutor uppe till vänster och välj Uppgifter.
  3. I menyn till vänster, klicka på den att-göra-lista som du vill importera uppgifterna till. Klicka sedan på knappen med de tre vågräta strecken till höger om att-göra-listan och sedan på menyvalet Importera.
  4. I rutan som poppar upp, klicka på Ladda upp fil, leta upp filen som innehåller de exporterade uppgifterna du vill importera och välj den. Välj sedan om du vill ignorera befintliga händelser och klicka därefter på Importera-knappen.

Du har nu importerat uppgifterna från den exporterade att-göra-listan till den du valt inne på App Suite och bör se alla uppgifterna därifrån. Skulle de inte dyka upp, testa att logga ut och sedan in igen, alternativt att ladda om sidan i din webbläsare.

Kontrollera gärna uppgifterna efter importen, så det ser ut som du förväntar dig.

Hjälpte den här guiden dig?

Relaterade guider

Behöver du mer hjälp?
Kan du inte hitta lösningen på ditt problem? Då kan du kontakta oss via e-post, chatt och telefon!
Kontakta oss