Ibland behöver vi få kontakt med dig som kund på ett snabbare sätt än vad e-post erbjuder, och då skickar vi ut SMS som komplement till mailen.
I nuläget skickar vi ut dessa meddelanden via SMS om du har en obetald faktura där andra eller tredje påminnelsen skickas ut – allt i hopp om att du inte ska råka ut för att din tjänst stängs ner eller att ditt domännamn löper ut.
Om du inte vill ha denna typ av SMS från oss kan du stänga av det. Vi beskriver hur längre ner i denna guide.
Exempel på SMS som skickas ut från oss
När du får ett SMS från oss kan det se ut så här:
Hantera mottagarnummer för SMS
Du kan dels justera vilket telefonnummer SMS från oss skickas till, och även helt stänga av påminnelser via SMS om du inte vill ha dem. Du gör detta via Kundavdelningen på vår hemsida genom att följa dessa steg:
- Börja med att logga in på Kundavdelningen.
- Gå in på
Mitt konto
underKonto
i menyn till vänster. - Rulla ner tills du hittar raden
Mobilnummer för SMS-utskick
.
Här kan du skriva in det telefonnummer som du vill få ut SMS-meddelanden från oss till.
- Glöm inte att klicka på
Spara ändringar
-knappen längst ner när du är klar.
Har du fått ett felaktigt SMS från oss?
Om du skulle få ett felaktigt SMS från oss (till exempel om du inte har några obetalda fakturor eller ens är kund hos oss) kan det bero på några olika orsaker, exempelvis:
- En kund har tidigare haft ditt mobilnummer, avslutat det abonnemanget, och du har nu övertagit telefonnumret. (Operatörer återanvänder nummer, även om det brukar gå lång tid mellan att olika abonnenter använder samma nummer.)
- En kund har skrivit någon siffra fel vid inmatning av telefonnumret.
- Numret kan ha tillhört en tidigare anställd på ett företag. Företaget har därefter avslutat abonnemanget och numret släppts fritt, så du fått det i slutändan.
Oavsett anledning till att du fått SMS från oss även om du inte är kund eller liknande kan vi ordna så du inte längre får SMS från oss. Kontakta vår support så tar vi det vidare den vägen.