1. Hem
  2. cPanel/WHM
  3. Hur hanterar jag funktionslistor i WHM?

Hur hanterar jag funktionslistor i WHM?

Den här guiden är avsedd för dig som har Managed Server eller Agency-tjänst.

Funktionslistor (feature lists) styr vilka ikoner och därigenom vilka funktioner som är tillgängliga inne på ett cPanelkonto som använder ett paket som i sin tur använder funktionslistan. Från början finns en standardlista (kallad default) som innehåller de flesta funktioner som erbjuds, men du bör själv ställa in vilka funktioner som ska vara tillgängliga.

  1. Börja med att logga in på WHM.
  2. Leta fram alternativet Feature Manager i menyn till vänster.
  3. Här kan du antingen skapa en ny lista eller redigera en befintlig. Nedan beskriver vi de båda varianterna.

Skapa en ny lista

  1. Ange namnet på den lista du vill skapa och klicka på Add Feature List.
  2. Du får nu möjligheten att söka upp och markera alla de funktioner du önskar att konton som använder listan ska ha tillgång till.
  3. När du valt de funktioner du önskar ha, klicka på Save längst ner.
    Spara

Redigera en befintlig lista

  1. Välj listan i rullgardinsmenyn som du önskar redigera och klicka på Edit-knappen.
    Redigera en lista via Edit-knappen
  2. Nu kan du bocka för nya funktioner du vill lägga till eller bocka av sådana du vill ta bort.
  3. Klicka sedan på Save längst ner när du är klar.
    Spara
Hjälpte den här guiden dig?

Relaterade guider

Behöver du mer hjälp?
Kan du inte hitta lösningen på ditt problem? Då kan du kontakta oss via e-post, chatt och telefon!
Kontakta oss