Ja, vi har stöd för plusadressering på e-postkonton som hanteras via våra servrar.
Plusadressering är ett praktiskt sätt att organisera inkommande e-post. Det kan även användas för att hålla ordning på om olika företag lämnat ut eller sålt listor där din e-postadress finns med.
Plusadressering fungerar genom att man i sin e-postadress anger ett plustecken samt ett mappnamn. Exempelvis, om du har e-postadressen hejsan@exempel.se
så kan du använda hejsan+fakturor@exempel.se
för att automatiskt sortera inkommande e-post till mappen fakturor
på e-postkontot.
Du behöver inte justera några inställningar på ditt e-postkonto för att plusadressering ska fungera, utan det är påslaget som standard på alla e-postkonton som hanteras av våra servrar.
Angående mapphantering vid plusadressering
Som standard skapas den mapp som anges vid plusadresseringen automatiskt om den inte redan finns när ett mail inkommer. Denna inställning går att ändra via cPanel för webbhotellkontot som hanterar e-postkontot.
Om du inte vill att mappar automatiskt ska skapas om plus-adressering mot en e-postadress och mappen saknas, följ dessa steg:
- Börja med att logga in på cPanel.
- Gå in på ikonen
E-postkonton
underE-post
. - Klicka sedan på
Hantera
-knappen till höger om e-postkontot du vill ändra inställningen för plusadressering på. - En bit ner på sidan får du möjlighet att stänga av eller sätta igång det automatiska skapandet av mappar.
- När du ställt in e-postkontot så som du vill ha det, spara ändringarna med Uppdatera-knappen.