1. Hem
  2. E-post & App Suite
  3. Jag hittar inte alla mail som borde synas vid en sökning, vad gör jag?

Jag hittar inte alla mail som borde synas vid en sökning, vad gör jag?

Om du har ett mailkonto via oss och gör en sökning efter mail via webbmail eller e-postklient och inte hittar mail som borde dyka upp kan det hända att indexet för ditt e-postkonto blivit korrupt. Inga mail har försvunnit, men de automatiska rutinerna som körs vid sökning hittar det inte.

För att lösa detta kan du begära en omindexering av e-postkontot. Funktionen finns enbart tillgänglig via webbmailen som tillhandahålls via cPanel på den server som ditt e-postkonto hanteras av, så du behöver logga in där. Du når inte funktionen om du loggar in direkt på cPanel, utan du måste gå via webbmailinloggningen.

Även om du måste starta omindexeringen via webbmailen på cPanelservern kommer den alltså göra så sökningar fungerar bättre i samtliga webbmailar och e-postklienter som du använder.

För att hitta vilken server du ska logga in på, följ instruktionerna angående inloggning på webbmailen här. Var noggrann med att följa instruktionerna om hur du når webbmailen genom Roundcube.

Det är viktigt att du ser till att du inte loggar in på App Suite, utan går den vägen som pekar mot Roundcube.

Efter du loggat in, rulla ner på sidan tills du hittar ikonen Search Index och klicka på den.

På sidan du nu landar på, klicka på knappen Reindex.

Servern kommer nu gå igenom ditt e-postkonto och bygga upp indexet som används vid sökningar igen. Beroende på hur många mail du har på ditt konto kan det ta olika tid innan processen är klar, men när servern är färdig bör du kunna söka normalt bland alla mail på e-postkontot igen.

Hjälpte den här guiden dig?

Relaterade guider

Behöver du mer hjälp?
Kan du inte hitta lösningen på ditt problem? Då kan du kontakta oss via e-post, chatt och telefon!
Kontakta oss