När mail skickas ut via Postal behöver man använda inloggningsuppgifter. Du kan skapa flera uppsättningar med inloggningsuppgifter om du exempelvis använder Postal för utskick från olika hemsidor och/eller plattformar.
För att skapa inloggningsuppgifter för mailutskick via Postal, följ dessa steg:
- Börja med att logga in på Postals webbgränssnitt.
- Klicka dig sedan in på den mailserver på vilken du vill skapa inloggningsuppgifterna.
- Klicka på
Credentials
i menyn. - Om du inte har några inloggningsuppgifter skapade sedan tidigare, klicka på
Add your first credential
.
Har du skapat inloggningsuppgifter tidigare och vill lägga till en ny uppsättning, klicka istället påAdd another credential
. - Du får nu göra lite inställning för de nya inloggningsuppgifterna.
Fyll i uppgifterna enligt följande:
Type: Här kan du välja SMTP, API, eller SMTP-IP. Oftast används SMTP för e-postutskick, men om du vet att plattformen du använder kopplar upp sig via API, välj det. Annars, väljSMTP
. Du kan läsa mer om SMTP/API här.
Name: Ange ett namn för inloggningsuppgifterna. Detta använder du enbart för att särskilja flera inloggningsuppgifter från varandra
Key: Här kommer lösenordet visas så snart du sparat. Du kan inte ange ett eget lösenord, utan du får använda det som Postal genererar.
Hold: Låt denna stå kvar på ”Process all messages” om du vill att mail som skickas med inloggningsuppgifterna ska skickas ut till mottagarna. Väljer du ”Hold messages from this credential” kommer mailen lämnas över till Postal från din plattform/hemsida men inte skickas vidare till mottagaren.
Klicka sedan påCreate credential
-knappen. - Du kommer nu tillbaka till listan över tillgängliga inloggningsuppgifter.
- Klicka på raden för de uppgifter du precis skapat för att komma åt och kunna kopiera lösenordet till den hemsida/plattform du ska använda för mailutskicken via Postal.