1. Hem
  2. Postal
  3. Hur lägger jag till en ny avsändardomän i Postal?

Hur lägger jag till en ny avsändardomän i Postal?

Du kan använda en och samma Postal-tjänst för att göra utskick med mailadresser på olika domäner. Den här guiden förklarar hur du lägger till en ny domän via Postals webbaserade gränssnitt.

  1. Börja med att logga in på Postals webbgränssnitt.
  2. Klicka på den mailserver du vill lägga till domänen på. Så länge du inte själv skapat upp flera mailservrar bör du bara ha ett val här.
  3. Klicka på menyvalet Domains.
  4. Klicka därefter på Add new domain-knappen.
  5. Mata in det domännamn du vill koppla till Postal, välj DNS som verifieringsmetod och klicka på Create Domain.
  6. Du blir nu ombedd att skapa ett TXT-inlägg på domänen för att den vägen verifiera att du har kontroll över domännamnet.

    Om din domän använder våra DNS-servrar kan du följa instruktionerna här för att skapa DNS-inlägget. När det skapats bör det se ut så här:

    Klicka därefter på Verify TXT record-knappen inne på Postas webbgui.
  7. Om du skapat DNS-inlägget för verifieringen korrekt kommer du få upp en grön ruta i det övre vänstra hörnet som bekräftar att domänen nu är verifierad.
  8. Det som återstår nu är att skapa/redigera de DNS-inlägg som Postal använder, alltså justera ditt SPF och lägga till ett DKIM samt sätta upp en så kallad Return Path.

    Om din domän använder våra DNS-servrar kan du lägga till informationen enligt den här guiden. När du är klar ska det se ut så här (byt ut domain.com mot din domän):
  9. Inne i Postals webbgränssnitt kan du nu klicka på knappen Check my records are correct.
  10. Om allt är korrekt uppsatt kommer du se en grön ruta i det övre vänstra hörnet som bekräftar.

Du är nu klar att börja använda din nya domän med Postal!

Hjälpte den här guiden dig?

Relaterade guider

Behöver du mer hjälp?
Kan du inte hitta lösningen på ditt problem? Då kan du kontakta oss via e-post, chatt och telefon!
Kontakta oss