1. Kontakta supporten

Kontakta supporten

Innan du kontaktar vår support ber vi dig att läsa igenom nedanstående punkter om saker du bör tänka på för att vi ska kunna svara på din fråga så snabbt som möjligt!

  • Ha all relevant information lätt tillgänglig.
    • Vilken tjänst gäller det? Vi kan använda t.ex. domännamn, mailadress, fakturanummer, kundnummer eller cPanelanvändarnamn för att hitta rätt tjänst i våra system.
    • En detaljerad beskrivning av problemet. Om du enbart skriver t.ex. ”min hemsida fungerar inte” så kan det blir svårt för oss att ge dig ett bra svar. Vad exakt är det som inte fungerar? Hur ska det se ut när det fungerar? Vad behöver vi göra för att återskapa problemet?
    • Du kan även komplettera din felbeskrivning med en skärmdump som visar problemet.
    • IP-adressen som du ansluter från när problemet uppstår.
    • Eventuella felmeddelanden.
  • Om du ringer in till oss bör du tänka på följande.
    • Det ska vara en låg ljudnivå i det rum som du sitter i.
    • Kör inte bil när du ringer, parkera i så fall om du inte kan vänta.
    • Undvik att använda högtalartelefon om det är möjligt.
  • Om du mailar in eller chattar med oss bör du tänka på följande.
    • Om möjligt maila från den mailadress som är registrerad som huvudkontakt på kundkontot som frågan gäller.
    • Läs det du har skrivit innan du skickar det så du vet om det du har skrivit kommer vara lätt att förstå för den som ska läsa det.
  • Vad som inte hanteras av supporten.
    • Vi ger inte support på tredjepartsapplikationer, t.ex. WordPress, Joomla, Drupal osv. Vi ber dig istället att försöka hitta svaren via Google eller så kan du använda något av den många forum som finns på nätet för dessa system där du kan få hjälp av communityn.
    • Vi hjälper inte till att sökmotorsoptimera din hemsida.
    • Vi bygger inte hemsidor åt kunder.
    • Vi hjälper inte till med programmeringsrelaterade problem.

Vänligen använd svenska eller engelska när du kontaktar vår support.
Please use Swedish or English when contacting our support.

Ekonomisupport

Öppettider
Stängt alla onsdagar och torsdagar 14:30 - 15:30 samt lördag och söndag 11:30 - 12:00
Chatt och telefon
Måndag - Fredag: 09:00 - 12:00
Chatten laddas...
031-3616161
E-post
Måndag - Torsdag: 07:00 - 21:00
Fredag: 07:00 - 19:00
Lördag - Söndag: 10:00 - 15:00
ekonomi@oderland.se

Försäljning

Öppettider
Stängt alla onsdagar och torsdagar 14:30 - 15:30 samt lördag och söndag 11:30 - 12:00
Chatt och e-post
Måndag - Torsdag: 07:00 - 21:00
Fredag: 07:00 - 19:00
Lördag - Söndag: 10:00 - 15:00
Chatten laddas...
sales@oderland.se
Telefon
Måndag - Fredag: 09:00 - 16:00
Lördag - Söndag: Stängt
031-3616161

Teknisk support

Öppettider
Stängt alla onsdagar och torsdagar 14:30 - 15:30 samt lördag och söndag 11:30 - 12:00
Chatt, e-post och telefon
Måndag - Torsdag: 07:00 - 21:00
Fredag: 07:00 - 19:00
Lördag - Söndag: 10:00 - 15:00
Chatten laddas...
support@oderland.se
031-3616161