Vilken server ligger mitt webbhotellkonto på? Du kan se vilken server ditt webbhotellkonto ligger på inne i Kundavdelningen på vår hemsida. Om du inte vet hur...
Hur loggar jag in på Kundavdelningen? Inloggning till Kundavdelningen Via kundavdelningen kan du komma åt dina tjänster, support- och faktureringsinformation. Gå till oderland.se och klicka sedan...
Hur flyttar jag en domän till er? Domänflytt För att överföra en domän till oss behöver du ta reda på domänens EPP-kod (kallas också auth-ID, auktoriseringskod, transfer...
Hur ändrar jag whois-informationen för mina domäner? .SE och .NU Om du vill ändra whois-informationen för en .se- eller .nu-domän kan du se hur det går till...
Hur gör jag en manuell installation av ett SSL/TLS-certifikat? Generera en privat nyckel Innan du påbörjar din beställning av ett nytt certifikat behöver du först generera en privat nyckel....
Var hittar jag mitt kundnummer? Du kan se ditt kundnummer vid sidan om ditt namn i högst upp åt höger när du är inloggad i...
Hur säger jag upp mina tjänster eller domäner hos er? För att avsluta någon tjänst hos oss behöver du logga in på Kundavdelningen på vår hemsida, mer information om hur...
Hur uppgraderar/nedgraderar jag mitt webbhotellkonto? Ibland vill man upp- eller nedgradera sitt webbhotellkonto eller annan tjänst hos oss. Det kan hända att man vuxit ur...
Hur ändrar jag namnservrarna mitt domännamn använder? Byta namnservrar (DNS-servrar) kan du göra på Kundavdelningen inne på vår hemsida. Vi har en guide här som visar hur...
Hur ändrar jag mina kontaktuppgifter? Du kan ändra kontaktinformation så som mailadress, telefonnummer och adress inne på Kundavdelningen på vår hemsida. Där kan du även...
Hur betalar jag en faktura med kreditkort eller Swish? Du kan betala en faktura med kreditkort (eller annat bankkort) eller Swish via Kundavdelningen på vår hemsida, vi har en...
Var hittar jag IP-adressen för min webbhotellserver? Via cPanel Du kan se vilken IP-adress (vilket IP-nummer) ditt webbhotellkonto använder inne i cPanel. Om du inte vet hur...
Hur ändrar jag betalningsmetod? Du kan enkelt ändra din betalningsmetod genom att logga in på Kundavdelningen på vår hemsida, mer information om hur du...
Hur betalar jag en faktura med kredit? För att använda din kredit till att betala din faktura behöver du först logga in på Kundavdelningen på vår hemsida,...
Är det samma inloggningsuppgifter för Kundavdelningen och cPanel? Nej, det är inte samma inloggningsuppgifter för Kundavdelningen och cPanel. Användarnamnet kommer alltid skilja, användarnamnet för Kundavdelningen är alltid en...
Hur hämtar jag en kopia av en faktura? Du kan hämta ut dina fakturor som PDF genom Kundavdelningen på vår hemsida, mer information om hur du loggar in...
Hur ser jag att min faktura är betald? Du kan se statusen på alla dina fakturor inne på Kundavdelningen på vår hemsida, mer information om hur du loggar...
Hur fungerar ProxySEO? ProxySEO är en tjänst som hjälper dig korslänka dina sidor med IP-adresser från 16 olika C-klassnät. När du har beställt tjänsten kommer...
Vad är skillnaden mellan Kundavdelningen och cPanel? Kundavdelningen Kundavdelningen är där du hanterar de tjänster som du har hos oss. Du kan t.ex. beställa nya tjänster och...
Hur förnyar jag en domän i förtid? Ibland finns det anledning till att förnya domäner i förtid, det kan t.ex. vara vid en framtida prishöjning eller om...