1. Hem
  2. Avtal & fakturering
  3. Hur lägger jag till en fakturakontakt?

Hur lägger jag till en fakturakontakt?

En fakturakontakt är bra om du vill att fakturor ska skickas till någon mer än bara kontoägaren. Du lägger till fakturakontakter inne på Kundavdelningen på vår hemsida, mer information om hur du loggar in på Kundavdelningen finns här.

När du är inne på Kundavdelningen gör du så här för att lägga till en fakturakontakt:

  1. Klicka Konto -> Hantera Kontakter ute till vänster.
  2. Se till att Lägg till ny kontakt är valt vid Välj kontakt.
  3. Fyll sedan i alla fält som krävs. Du måste fylla i alla fält utom organisationsnamn och adress 2.
  4. Under Epostinställningar bocka sedan för alternativet Fakturameddelanden - Fakturor & påminnelser så att kontakten mottar mail om fakturor.
  5. Glöm sedan inte att spara ändringarna.
  6. Om du enbart vill att e-postfakturor ska gå ut till kontakten är du klar nu. Men om du vill att de uppgifter som du angav på kontakten ska vara de uppgifter som står på själva fakturan, samt att eventuella brevfakturor ska gå ut till kontaktens adress, är det ett par steg till du behöver gå igenom. För att göra det börjar du med att klicka på fliken Mina uppgifter.
  7. Vid fältet Fakturakontakt behöver du välja den kontakt du precis skapade.
  8. Klicka sedan på Spara ändringar när du är klar

Hjälpte den här guiden dig?

Relaterade guider